Search This Blog

Wednesday, August 19, 2020

APA KITA BELAJAR DARI KES SUGU?

APA KITA BELAJAR DARI KES SUGU?. . . 

Ramai memandai2 buat spekulasi dan kecam si suami dan kata2 macam2 siap suruh ceraikan. Last2 isteri kata suami bukan punca. Dan si isteri sendiri akui suami bukan pemabuk dan tak akan mampu berjaya tanpa suami.

Lesson: Jangan masuk campur urusan family org. Yg kita nampak luar sahaja. Dalam kita tak tahu apa-apa. 

Yang kita nampak dia bawa senjata tajam. But itu ialah tip of iceberg atau kemuncak kejadian. Rentetan kejadian dan tekanan yg dia terima sehingga dia buat begitu hanya mereka yg tahu. 

Sama juga dengan kes cerai family org. Jangan cepat2 tuduh si suami confirm curang / tak setia / tak betul. Yg kita nampak ialah dia dah ceraikan isteri. Kita tak tahu apa disebalik kejadian. Boleh jadi isteri yg tak henti2 menuntut cerai atau blh jadi mmg suami tak betul. But dua2 kita have “0” knowledge. 

Dan honestly ramai yg bercerai sebab media sosial. Padahal maybe pasangan masing2 perlukan masa utk bertenang. Sebab viral di media sosial. Ramai yg tambah panas, siram minyak. Last2 elok tak bercerai jadi bercerai. .

And Akhir sekali, if u love ur family. Jangan share di media sosial apa berlaku antara family. Kadang kawan pun belum tentu blh percaya bila cerita bab family. Tak semua kawan akan happy dan bantu redakan. Yg tambah panas2kan banyak.

No comments:

Post a Comment

Definisi "ORANG KAYA"

👉 Tony Fernandez  Sampai sekarang kita tidak pernah tahu pun dia naik kereta apa dan tak pernah tunjuk pun duit yang dia ada. Yang kita tah...