Search This Blog

Friday, November 23, 2018

Johor Corporation 50 Years

Johor Corporation (JCorp), yang sebelum ini dikenali sebagai Perbadanan Kemajuan Ekonomi Negeri Johor, ditubuhkan pada tahun 1968 sebagai sebuah perbadanan awam dan badan berkanun (GLC) yang mempunyai kepentingan dalam pelbagai sektor seperti Perladangan, Kesihatan, Pengendalian Makanan dan Restoran, Hartanah, dan Hospitaliti . Antara jenis perniagaan di bawah Kumpulan ini ialah QSR Brands (M) Holdings Bhd yang memiliki KFC dan Pizza Hut di Malaysia dan luar negara, Kulim (M) Berhad, KPJ Healthcare Berhad dan Johor Land Berhad.

Johor Corporation (JCorp), previously known as the Johor State Economic Development Corporation, was founded in 1968 as a public enterprise and statutory body (GLC) that is involved in many industries from Plantation, Healthcare, Food & Restaurants, Property and Hospitality Among the many businesses under the Group include QSR Brands (M) Holdings Bhd which owns KFC and Pizza Hut in Malaysia and abroad, Kulim (M) Berhad, KPJ Healthcare Berhad and Johor Land Berhad. 

Visi- Matlamat utama Johor Corporation ialah untuk menyumbang kepada pertumbuhan ekonomi negeri Johor dan negara melalui portfolio perniagaan yang pelbagai, lestari dan menguntungkan, di samping membela nasib dan kepentingan masyarakat dalam apa jua aktiviti yang dijalankan. Matlamat ini sejajar dengan visi Kumpulan Johor Coporation untuk Membina dan Membela, bukan sahaja perniagaan yang berjaya, malah melaksanakan aktiviti tanggungjawab korporat untuk memberi manfaat kepada masyarakat.

Vision – to Build and Nurture Johor Corporation’s main aim is to contribute to the Johor state and national economic growth via a diversified, sustainable and profitable portfolio of businesses but with a major emphasis on upholding the community’s interests in every venture it undertakes. This goal is parallel with the Group’s vision to Build and Nurture, not only to create successful businesses, but also to ensure our corporate responsibility benefits the society.



No comments:

Post a Comment

Definisi "ORANG KAYA"

👉 Tony Fernandez  Sampai sekarang kita tidak pernah tahu pun dia naik kereta apa dan tak pernah tunjuk pun duit yang dia ada. Yang kita tah...